Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

Τροφή για σκέψη (food for thoughts)


Μετά από χρόνια και χρόνια βολεμένης ιππασίας, όπου απλώς ακολουθούσα οδηγίες που μου έδινε ο εκάστοτε προπονητής μου, χωρίς ούτε να τις αμφισβητώ αλλά ούτε και να μπορώ να σκεφτώ κάτι από μόνη μου, πλέον έχω αποφασίσει οτι καλύτερα να κάνω λιγότερα, και να τα κάνω πιο αργά, αλλά να είμαι σίγουρη για ο,τι κάνω. 

Δεν αποκλείω το γεγονός να κάνω λάθη και μαλακίες. Βασικά, είμαι σίγουρη οτι θα κάνω ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ. Αλλά θα είναι δικά μου λάθη, δικά μου αποτελέσματα σκέψης και γνώμης, και έτσι, θα μπορώ να τα καταλάβω και να τα διορθώσω ουσιαστικά.
Και για αρχίσω από κάπου, όπως θα έκανα και με ένα άλογο, έτσι και με εμένα, θα πάω στην αρχή. Θα τα πάρω από την αρχή - όσο μπορώ τουλάχιστον.
Και κατά την ταπεινή μου γνώμη, η αρχή δεν είναι πάνω στην σέλα. Είναι στην κατανόηση της θεωρίας.
Τι είναι σωστό, γιατί είναι σωστό, γιατί κάτι είναι λάθος. Πώς μπορώ να πετύχω αυτό που είναι σωστό. Τι να περιμένω και πώς να το προσπαθήσω. Όσο περισσότερα ξέρω πριν ανέβω στην σέλα, τόσο λιγότερο θα χρειάζεται να αναρωτιέμαι όσο ιππεύω.

Έχω ξεκινήσει λοιπόν, με ένα δανεικό βιβλίο του Alois Podhajsky, το "The Complete training of horse and rider", στο οποίο μέσα λέει πολύ ενδιαφέρονται πράγματα, και με αρκετά απλό και κατανοητό τρόπο. 
Μία από τις φράσεις του, την οποία και παίρνω σαν βάση για την κίνηση του αλόγου είναι αυτή:
"Riding foward is the essence of correct training".

Και επίσης, σ'αυτή την ιστοσελίδα, βρήκα ένα σχολιασμό για την περιγραφή του ως προς το κάθισμα του ιππέα

Καθώς επίσης, για πιο "ελαφρύ" διάβασμα, βρήκα χρήσιμες τις "Οδηγίες εκμάθησης" στο 50 5-Minute Fixes to Improve Your Riding: Simple Solutions for Better Position and Performance in No Time (δεν το αγόρασα, αλλά όσο μπορώ να δω από το ίντερνετ, μου φτάνει).
Ουσιαστικά, προτείνει τα παρακάτω, για να μάθει κανείς πιο γρήγορα:

1. Δώσε στον εαυτό σου χρόνο να συγκεντρωθεί και να μείνει συγκεντρωμένος
2. Προχώρα αργά
3. Κάνε λιγότερα
4. Κάνε διαλείμματα
5. Σταμάτα όταν πονάς
6. Άκου τον εαυτό σου (τις αισθήσεις σου)
7. Πειραματίσου
8. Χρησιμοποίησε οπτικοποίηση και εικόνες
9. Βάλε ποικιλία
10. Χρησιμοποίησε τη περιέργεια για να ξεπεράσεις τον φόβο
11. Διασκέδασε!

Ετοιμάζομαι λοιπόν για ιππασία, διαβάζοντας θεωρία, προσπαθώντας να μεταφράσω σε εικόνες και ασκήσεις τις παραγράφους, και χαϊδεύοντας την Νάτα, που ως γάτα, απαιτεί μερίδιο από την προσοχή μου, ο,τι και να κάνω!

Η χρήσιμη πυραμίδα της ημέρας...

2 σχόλια:

  1. Δεν είμαι σίγουρη ότι αυτά που λες είναι η αρχή, μπορεί να είναι το παν. Εγώ δεν ξέρω από ιππασία, ξέρω όμως πως μόνο και μόνο που προσεγγίζεις το θέμα από αυτή την μεριά, θα ιππεύεις θαυμάσια. Από πάντα το είχες αυτό το θέμα με την κατανόηση, τόσο της θεωρίας όσο και του αλόγου. Γι' αυτό πιστεύω ότι είσαι ξεχωριστή ιππέας και...αλογομάνα!Καλό διάβασμα λοιπόν, λίγο αυτό το "πάνω και πέρα από τα αυτιά" να προσέξεις και όλα τα αλλά θα έρθουν! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το "πάνω και πέρα από τα αυτιά" θα έπρεπε να είναι γραμμένο στο μέτωπό μου... ^_^

    ΑπάντησηΔιαγραφή